Het RAB NSAC WinterProgramma

Dit jaar organiseert de NSAC het Winterprogramma van 3 tot 24 februari, bestaande uit meerdere cursussen variërend in niveau van beginners tot vergevorderden. Of je nou skiët, snowboardt, liever toert of liever freeride, er is een perfecte cursus voor jou! Ook zijn er ijsklimcursussen die gericht zijn op diegenen die al in de zomer alpineren, maar nu ook de stap willen maken naar het winteralpinisme.

Inschrijvingen
De inschrijvingen zijn online tot 3 december, dus schrijf je snel in. Wij gaan druk bezit met het indelen van de cursussen en kan het zijn dat cursussen vol raken. Na dit moment is het nog steeds mogelijk om je in te schrijven, maar bepaalde voorrangsregelingen voor studenten/SAC leden zullen dan niet meer gelden. Meer informatie vind je hier.

Kick-off
Dit jaar zal er een Kick-Off dag worden georganiseerd (ergens half januari) als onderdeel van jouw cursus (waardoor deelname sterk wordt aangeraden). De prijs voor deze dag zit al bij de curusprijs in. De Kick-Off zal dienen als kennismakingsmoment met je mede-deelnemers en eventueel ook al met je instructeur.
Er is ruimte om het volgende te bespreken: motivatie, conditie, achtergrond, ervaring, doel en verwachtingen, en ook praktische zaken zoals vervoer, eten, materiaal en eventueel ‘huiswerk’.
Het dient dus naast kennismaking en gezellige borrel ook als goed moment om inhoud & uitvoering van de cursus te bespreken en ook om eventueel eigen meegenomen materiaal te checken.
Tijdens deze dag zullen er, per verschillende niveau’s van de cursussen, ook presentaties, demonstraties en oefeningen langskomen, om zo te zorgen dat we vliegend van start gaan tijdens de eerste paar dagen van jouw cursus in de bergen.

WP-Commissie

De WP-commissie bestaat uit:

• Maarten Elion (WP commissaris)
  • Rein Bange (Fiscus)
  • Luc Hampsink (Promosaris)
  • Lieuwe Huisman (Inschrijf commissaris)
  • Lennard de Graaf (Kick-off commissaris)
  • Mathilde van der Linden (Kick-off commissaris)

Wij zijn een intersacciale enthousiaste groep wintersporters van verschillende niveau’s. Enkelen van ons hebben vorig jaar de piste basis cursus gevolgd en zijn toen zó enthousiast geworden dat ze dit jaar willen helpen met de organisatie van het WP. Anderen zijn al jaren fanatiek aan het skiën en snowboarden, geven les, genieten van off-piste en toerskien en/of zijn zeer ervaren après-skiërs. Als commissie zetten wij ons in voor de organisatie van het WP 2024. We hebben verschillende gebieden vergeleken en een tof chalet gevonden. Verder houden we de inschrijvingen in de gaten, promoten we ons programma, organiseren we een kick-off, houden we contact met instructeurs en proberen we zo goed als mogelijk al jullie vragen te beantwoorden! Wij kijken enorm uit naar februari, hopen op veel sneeuw & zullen zelf ook veel in het chalet aanwezig zijn en genieten van het prachtige programma wat wij samen als commissie neerzetten dit jaar.
We zien jullie in de bergen! 🏂❄️

Voor meer informatie over het WinterProgramma kun je terecht bij de Alpiencoördinator (AC-er) van je eigen SAC of bij de WP-commissie. Deze laatste is te bereiken via wp@nsac.alpenclub.nl.