Commissies

Stichtings Controle Commissie

De STICC is het adviesorgaan van de NSAC op financieel gebied. De STICC heeft inzage in alle financiele stukken, controleert de boekhouding en adviseert tijdens AB vergaderingen.

• Timme Spakman (GSAC/ASAC)
  • Kasper van Tulder (ASAC)
  • Koen Vergeer (Yeti)
  • Jannick Boonstra (GSAC)

De STICC is bereikbaar via sticc@nsac.alpenclub.nl

Winterprogramma commissie

De winterprogrammacommissie werkt samen met de winterprogramma coördinator aan een geslaagd Rab winterprogramma en alles wat daarbij komt kijken. Denk daarbij onder andere aan het NSAC chalet, voldoende instructeurs, de inschrijvingen en het materiaal.

De WP commissie 2024 bestaat uit:

• Maarten Elion (LSAC)
  • Rein Bange (LSAC)
  • Luc Hampsink (USAC)
  • Lieuwe Huisman (USAC)
  • Lennard de Graaf (RSAC)
  • Mathilde van der Linden (ASAC)

De winterprogrammacommissie is bereikbaar via wp@nsac.alpenclub.nl.

Zomerprogramma commissie

De zomerprogrammacommissie is samen met de zomerprogramma coördinator verantwoordelijk voor de organisatie van het Rab NSAC zomerprogramma.

De ZP commissie 2023 bestaat uit:

• Lauke Stoel (USAC) (Zonnekoningin)
  • Lea Kölsch (MaasSAC) (Sonnekaiserin)
  • Deusa Knoope (ASAC) (Kick-off Commissaris)
  • Sjors van der Schot (Yeti) (Queastor)
  • Madelief van Belle (USAC) (Promo-expert)

De ZP commissie is bereikbaar via zp@nsac.alpenclub.nl

Festival Commissie

Vanuit de NSAC wordt er een festival georganiseerd waar alle SACs welkom zijn. Dit wordt hét interSACciale evenement van het jaar waar klimmen, lezingen, muziek en feest samenkomt.

De Festival commissie 2024 bestaat uit:

• Casper Seinen (USAC)
  • Jochem Schrijvers (USAC)
  • Mathilde van der Linden (ASAC)
  • Yuri Heiligers (USAC)
  • Frits Mensink (USAC)
  • Mara Gillesse (RSAC)

Sponsorcommissie

De belangrijkste taken van de sponsorcommissie zijn: het onderhouden van meerjarige sponsor-overeenkomsten rondom NSAC evenementen (NSK, NSKB, BOTS etc.) en het adviseren van SAC besturen rondom sponsoring

De sponsorcommissie bestaat op dit moment uit:

• Chrissie Rooijakkers (USAC) (Rab contactpersoon)
  • Milton van Putten (ASAC) (Klimwinkel contactpersoon)

De sponsorcommissie is te bereiken via sponsorcie@nsac.alpenclub.nl

Rab Botscommissie

Het winnende team van de Rab bots organiseert de Rab bots van het jaar daarop. In 2022 won het team “Rocket Power” van de ESAC:

• Sjoerd Groneschild
  • Leon Cave
  • Jacco Peereboom
  • Luc Bouwmeester

Rab OSK IJs- Commissie

In 2024 gaan wij het OSK IJs organiseren. Niet alleen wordt tijdens dit evenement uitgemaakt wie de beste drytooler is van alle SAC’s, ook is dit een goede voorbereiding op het IJsklimmen tijdens het WP en voor sommige een eerste kennismaking met deze fascinerende tak van klimsport.

• Agnes van Lange (USAC)
  • Gerbrich Schuurmans (USAC)
  • Luc Hampsink (USAC)
  • Christiaan Biesterbosch (RSAC)
  • Ward van der Schoot (USAC)

Duurzaamheids werkgroep

Deze werkgroep geeft het NSAC bestuur advies en bedenkt ludieke acties om te zorgen dat jouw ecologische voetafdruk bij deelname aan SAC activiteiten zo minimaal mogelijk is.

SAC-server commissie

De servercommissie zorgt ervoor dat de sites op het alpenclub.nl domein gehost worden, en dat de mail werkt. Complete sac-sites zoals die van de TSAC, en makkelijk te beheren infosites zoals bots.alpenclub.nl staan op deze server.

De servercommissie bestaat op dit moment uit:

• Richard Brinkman (TSAC)
  • Gabriël Bijleveld (YETI)

De servercommissie is te bereiken op server@nsac.alpenclub.nl

De vorige servercommissie beheerde de oude server op het climbing.nl domein. Deze host geen sites meer, en inmiddels is ook de mailserver gestopt.

De gegevens van de oude sites zijn nog wel op te vragen. Neem hiervoor contact op met de huidige servercommissie.