Het NSAC Dagelijks Bestuur

De Nederlandse Studenten Alpen Club is opgericht op 26 januari 1971 als overkoepelende stichting voor de Studenten Alpen Clubs (SAC’s) in Nederland. De NSAC organiseert grote projecten voor de SAC’s zoals een Winter- en een Zomerprogramma en als overkoepelende organisatie neemt de NSAC een aantal taken over van de SAC-besturen zoals het beheren van een bestuurlijke aansprakelijkheids verzekering en het beheren van de SAC-server.

De dagelijkse leiding van de NSAC ligt bij het Dagelijks Bestuur (DB). Ook vertegenwoordigt het DB de SAC’s bij de Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging (NKBV) en Studenten Sport Nederland (SSN).

Het DB bestaat momenteel uit de volgende personen:

Algemeen e-mail: bestuur@nsac.alpenclub.nl
In noodgevallen is het bestuur in de zomer telefonisch te bereiken op:+31 (0)6 40 03 35 96
Postadres: NSAC
Amsterdamsestraatweg 249bis
3551 CD Utrecht
KVK: 41179324
IBAN: NL43 SNSB 0339 8155 07
Praeses: Rein Bange
LSAC
praeses@nsac.alpenclub.nl

Ik heb de bergen voor het eerst leren kennen toen ik 14 was een mijn ouders me meenamen naar een NKBV kamping. Vanuit de trein zag ik een prachtig natuurlandschap voorbijgaan, ik was meteen verliefd. De ongerepte natuur, beekjes waar je uit kan drinken en de eindeloze avonturen… Op deze camping zijn we met leeftijdsgenoten huttentochten gaan doen. Meteen wist ik dat ik dat tijdens mijn studenten tijd ook wou doen. Inmiddels ben ik twee jaar lid van de LSAC, waar ik huttentochten heb georganiseerd en een bestuursjaar heb gedaan. Ik kijk er enorm naar uit om me het komende jaar, samen met mijn bestuursgenoten, weer in te zetten voor de Alpen sport!
Vice-Praeses: Casper Seinen
vice-praeses@nsac.alpenclub.nl
Ik ben Casper Seinen, ik zal de rol van Vice-Praeses op me nemen in het komende jaar. Ik ben nu 3e jaars USAC-lid. Ik ben opgegroeid met alpinisme en wandelvakanties, echter is de klimsport iets wat ik voornamelijk via de USAC heb leren kennen. Ik begin nu net met mijn kadertraject, en steeds meer te multipitchen. Wat ik allebei echt heel erg leuk vind!
Naast de NSAC heb ik nu net mijn Bachelor in duurzame ontwikkeling afgerond en doe ik naast het bestuur een minor in complexe systemen, en houd ik enorm van muziek. Na het afronden van mijn bachelor wilde ik nog niet direct door met een master en ik merkte dat ik het erg leuk vind om dingen te organiseren voor de NSAC. Daarom wilde ik graag een jaar voor de NSAC inzetten.
Naast al deze “serieuze” activiteiten hoop ik komend jaar zo veel mogelijk te klimmen en te chillen. Ik kijk het meest uit naar de vette (klim)activiteiten die ik voor jullie mag gaan organiseren! Ik heb er zin in en hoop veel van jullie te zien komend jaar!
Abactis: Luc Hampsink
abactis@nsac.alpenclub.nl
Hoi ik ben Luc, 2de jaars USAC’er en jullie Ab Actis dit jaar. Vanaf jongs af aan kom ik in de bergen om te wandelen. Op m’n 12de ben ik ooit geïntroduceerd aan boulderen en dit is vanaf toen een steeds grotere passie geworden. Nu ik in Utrecht woon en studeer komt dit alleen maar meer tot uiting. Met 4 bulderhallen en 3 klimhallen in de buurt heb ik hier alles wat mijn hartje begeerd. Afgelopen jaar ging ik mee met het Winterprogramma naar Andermatt en heb toen ook het skiën helemaal ontdekt. Daar in Zwitserland is ook het NSAC zaadje geplant. Kort nadat ik weer in Nederland was ben ik bij de WP commissie gegaan en ben zo een beetje doorgerold totdat ik hier deze functie in het NSAC bestuur mag vervullen. Ik kijk er naar uit om aankomend jaar voor de NSAC in te zetten. Hopelijk tot snel in het WP chalet!
Quaestor: Jochem Schrijvers
quaestor@nsac.alpenclub.nl
Hi, ik ben Jochem en komend bestuursjaar ben ik jullie Quaestor. Ik ben 23 jaar en vind stenen al een tijdje vet. In februari 2022 begon ik bij de GSAC, hier heb ik mijn eerste klimcursussen gevolgd en mijn eerste klimweekenden gehad. Voor mijn masters ben ik in september 2022 verhuisd naar Utrecht. Natuurlijk besloot ik dan ook maar bij de USAC te gaan. Erg goede keuze was dit. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds GSACer en USACer. Ja tegelijkertijd, dit kan gewoon. Sterker nog dit is ideaal wanneer je NSAC bestuur wilt doen. Al een tijdje wordt ik hierdoor gebombardeerd met dezelfde vraag: welke SAC is er beter? Dit vertel ik je graag op één van de intersaciale activiteiten komend jaar in ruil voor een biertje.
Commissaris Winterprogramma Maarten Elion
LSAC
wp-commissaris@nsac.alpenclub.nl
Ik ben als ware SAC baby zo goed als opgegroeid in de bergen. Na in mijn jeugd enkele alpiene cursussen gevolgd te hebben bij de NKBV, was het dan ook geen verassing dat ik mij aansloot bij de LSAC toen ik ging studeren. Tijdens een bestuursjaartje daar ben ik helemaal gecharmeerd geraakt van het SAC-leven en alle intersaciale connecties. Dat smaakte naar meer. Daarom heb ik mij na een korte pauze om toch even wat vakken te halen, gemeld om de functie van Commissaris WP te mogen bekleden. Ik heb onwijs veel zin in aankomend jaar. Ik kijk er naar uit om jullie allemaal te zien op diessen, interSACiale activiteiten en natuurlijk het Winterprogramma.
Commissaris Zomerprogramma: Sjors van der Schot
S.V.A.C. Yeti
zp-commissaris@nsac.alpenclub.nl
  Sinds ik me kan herinneren ben ik elke zomervakantie met mijn ouders in de bergen geweest om daar te wandelen. Rond mijn 15e heb ik ook de stap naar het alpineren gemaakt toen ik J cursussen bij de NKBV ging doen. Toen ik in Delft ging studeren was het dus logisch om lid te worden bij Yeti, waar ik heel actief ben geworden en ook mijn liefde voor het sportklimmen heb ontdekt. Na mijn J cursussen heb ik ook nog heel veel aan mijn NSAC C2 gehad en vond ik het leuk om me verder voor het zomer programma in te zetten. Dat was vorig jaar als ZP commissielid en dit jaar als ZP commissaris 🙂