Battle of the SAC’s (BotS)

Elk jaar vindt begin november de Battle of the SAC’s, beter bekend als de BotS, plaats.

De BotS is een 20 uurs non-stop race voor alpinisten en klimmers die lid zijn van een Studenten Alpen Club (SAC). In teams van vier personen wordt de strijd al hardlopend, mountainbikend, klimmend, varend en tenminstens net zo belangrijk- nadenkend uitgevochten. De Battle begint op vrijdagavond en duurt tot zaterdagavond.

De Battle of the SAC’s is een idee van Arnaud Temme, in 2004 voor het eerst georganiseerd door Ibex en inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste intersaciale activiteiten! Het winnende team organiseert altijd de volgende BotS.

De BotS is in 2019 gewonnen door het team “Eeuwige derde” van de ASAC, dus op 5 en 6 november 2021 zal de BotS in Amsterdam plaatsvinden (wegens een Spaans biertje heeft de 2020-editie niet plaats kunnen vinden). Noteer deze datum alvast in je agenda! Meer informatie op https://bots.alpenclub.nl/

Een paar leuke verslagen van voorgaande BotS’s:

BotS 2019

door Maartje Hoek

BotS – de Race

door Dolf Duivenvoorden

“een typisch ‘BotS-moment'”

door Judith ter Schure

“Kou en slapend in de loop”

door Ellen Mijnheer