De NSAC zomercamping 2023

Elk jaar regelt de NSAC een plaats waar alle SAC-leden uit het hele land kunnen samenkomen om van daaruit met elkaar tochten te ondernemen. Of je net C1 hebt gedaan, een ervaren alpinist bent of nog nooit eerder in de bergen bent geweest; iedereen is welkom!

Camping 2023

Van 9 juli t/m 30 juli is de NSAC weer te vinden in de alpen. De NSAC camping van 2023 zal plaatsvinden in Saas Tal, Zwitserland.
Saas Tal is een dal in een super mooi gebied, gelegen in een Zwitserland tussen twee bergketens. In dit gebied zijn genoeg alpiene toeren en F toertjes te vinden voor de alpinisten onder ons. Ook voor de klimmers is er genoeg te doen met behaakte multi-pitches op 3000 meter hoogte. Daarnaast zijn er ook wat single-pitch mogelijkheden, zeker na een stukje rijden.

Van 9 juli t/m 30 juli kan je terecht bij Camping Schönblick in Saas-Grund tegen een (sterk) gereduceerd tarief van CHF 19,- per persoon per nacht:
– CHF 12,- per persoon per dag (incl. tent en servicekosten)
– CHF 7,- per dag toeristenbelasting (incl. Saas Valley Card, waarmee je toegang hebt tot oa alle liften in het gebied)

Bij afwezigheid (omdat je bijvoorbeeld op tour bent en in een hut slaapt) kan je tent blijven staan voor CHF 12,- (incl. toeristenbelasting met Saas Valley Card).

Camping Schönblick biedt, om zijn lokatie en beschikking over de Saas Valley Card, voor alle typen bergliefhebbers een fantastische uitvalsbasis voor Alpen-escapades in het Saas Tal!
Het NSAC-bestuur kijkt er naar uit je te zien in Zwitserland! 🙂 Wellicht maken we een tourtje samen?

Zoek je nog reisgezelschap om deze camping op A-lokatie te bereiken? Of wil je in contact komen met andere NSAC-kampeerders? Wees dan vooral welkom in deze WhatsApp-groep!

Materiaal

Er is op de camping geen materiaal aanwezig om mee te kunnen klimmen. Neem dus zelf al het materiaal mee dat je nodig hebt.

Verantwoordelijkheid

Bergsport is een geweldige sport en er is niets mooier dan samen met je mede SACers in de alpen onderweg te zijn. Echter, de bergen kunnen ook zeer onvoorspelbaar en gevaarlijk zijn. Wees je daarom van het volgende bewust als je naar de NSAC camping komt:

Er is geen verantwoordelijk kader aanwezig dat jouw veiligheid garandeert. Het kan zijn dat meer ervaren klimmers minder ervaren klimmers willen meenemen. Dat is natuurlijk erg fijn, tenslotte is de NSAC een stichting waarbinnen leden van elkaar kunnen leren. Echter kan je niet zomaar verwachten dat iemand jou onder zijn hoede neemt. Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid en voor het daadwerkelijk goed plannen van je tochten aan de hand van topo’s, gidsjes, kaarten, informatie van de hüttenwirt, het gidsenbureau, het weerbericht, etc. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor het inschatten van je eigen niveau (en dat van je tochtmaatjes).

Handige info & telefoonnummers

In noodgevallen

Algemeen noodnummer: 112

NSAC calamiteiten nummer: +31 (0)6 40 03 35 96
Tussen 1 juli en 31 augustus draagt het NSAC bestuur de noodtelefoon altijd bij zich.