De NSAC zomercamping 2024

Elk jaar regelt de NSAC een plaats waar alle SAC-leden uit het hele land kunnen samenkomen om van daaruit met elkaar tochten te ondernemen. Heb je net C1 gedaan, ben je een ervaren alpinist of ben je nog nooit eerder in de bergen geweest? Iedereen is welkom!

De NSAC alpencamping belooft een onvergetelijke zomer! Geniet van spectaculaire alpine tochten, mulitpitches met adembenemende uitzichten en gezellige avonden rond het kampvuur.

Camping 2024

Van 8 juli t/m 29 juli is de NSAC weer te vinden in de alpen. De NSAC camping van 2024 zal plaatsvinden in Chamonix, Frankrijk.
Chamonix is de wereldhoofdstad als het gaat om de bergsport. Gelegen net ten noorden van de Mont Blanc, hier zijn uiteraard genoeg alpiene toeren en F toertjes te vinden voor de alpinisten onder ons. Ook voor de klimmers is er genoeg te doen met behaakte multi-pitches op hoogte. Daarnaast zijn er ook single-pitch mogelijkheden.

Van 8 juli t/m 29 juli kan je terecht bij Camping Verneys in Chamonix-Mont-Blanc voor €10,20 per persoon per nacht.

Het NSAC-bestuur kijkt er naar uit je te zien in Zwitserland! 🙂 Wellicht maken we een tourtje
Zoek je nog reisgezelschap om deze camping op A-lokatie te bereiken? Of wil je in contact komen met andere NSAC-kampeerders? Wees dan vooral welkom in deze WhatsApp-groep. Stuur een berichtje naar Jochem voor de link 0632142857

Materiaal

Er is op de camping geen materiaal aanwezig om mee te kunnen klimmen. Neem dus zelf al het materiaal mee dat je nodig hebt.

Verantwoordelijkheid

Bergsport is een geweldige sport en er is niets mooier dan samen met je mede SACers in de alpen onderweg te zijn. Echter, de bergen kunnen ook zeer onvoorspelbaar en gevaarlijk zijn. Wees je daarom van het volgende bewust als je naar de NSAC camping komt:

Er is geen verantwoordelijk kader aanwezig dat jouw veiligheid garandeert. Het kan zijn dat meer ervaren klimmers minder ervaren klimmers willen meenemen. Dat is natuurlijk erg fijn, tenslotte is de NSAC een stichting waarbinnen leden van elkaar kunnen leren. Echter kan je niet zomaar verwachten dat iemand jou onder zijn hoede neemt. Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid en voor het daadwerkelijk goed plannen van je tochten aan de hand van topo’s, gidsjes, kaarten, informatie van de hüttenwirt, het gidsenbureau, het weerbericht, etc. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor het inschatten van je eigen niveau (en dat van je tochtmaatjes).

Handige info & telefoonnummers

In noodgevallen

Algemeen noodnummer: 112

NSAC calamiteiten nummer: +31 (0)6 40 03 35 96
Tussen 1 juli en 31 augustus draagt het NSAC bestuur de noodtelefoon altijd bij zich.