ZP Commissie

Maak kennis met het ZP Commissie van 2024!

Sjors

Sjors is onze volbloed Yetiaan met een hart van goud dat voor de NSAC klopt. Hij heeft al flink wat commissiewerk en besturen van studieverenigingen zitten dus heeft als doel het ZP superefficient te runnen dit jaar.

Sjors is van jongs af aan al beroepsberggeit en toen hij z’n familie eruit begon te lopen is hij de J1 en J2-cursus gaan doen. Vorige zomer heeft hij zijn C2-cursus bij de NSAC gedaan en nu wil hij graag de ZP commissie komen versterken om toekomstige cursisten net zo’n toffe ervaring te helpen bieden.

Ondanks dat Sjors duidelijk een ervaren Alpinist is, is hij niet bepaald een vroege vogel. Hij typeert zichzelf als “een ochtendmens wie wat moeite heeft met opstaan”, maar goed, daar prikken we na één nachtje weg op commissieweekend al wel doorheen 😉

Lucas

Dit is Lucas, 23 jaar en al 6 jaar lid bij Yeti, de mooiste klimvereniging van Nederland (blijkbaar). Hoewel zijn ouders hem al op jonge leeftijd introduceerden aan zomer- en wintervakanties naar de bergen, begon zijn eigen reis in de wereld van de klimsport tijdens zijn studententijd.

Vorig jaar stonden zijn klimambities even op pauze vanwege een blessure die hem dwong zijn C2-cursus te annuleren. Maar dit jaar staat die weer te popelen om de berg op te gaan!

Hij heeft zowel een T1 en C1 gedaan, met veel zelfstandige tochten daarna, en heeft ook deze winter weer veel lange multipitches in de calanques gekmlommen.

Naast zijn liefde voor de bergsport is Lucas ook druk bezig met zijn studie. Hij studeerd Computer Science, met een focus op Artificial Intelligence technologies, en is vastbesloten om zijn studie in juni af te ronden. Veel Success Lucas!

Nikki

Dit is Nikki, een 23-jarige natuurkundestudent en derdejaars lid van de USAC.

Sinds zij op d’r 12de 12 weken in Zwitserland heeft doorgebracht, wilde ze elke vakantie weer terug. En dan liefst elk jaar steeds hogere en steilere bergen beklimmen. Op een gegeven moment heet dat dus alpineren, en moet het opeens ook ‘veilig’, dus heeft Nikki met veel plezier afgelopen zomer haar C1 cursus afgerond. Zij hoopt nog veel in de bergen te zijn en in de Alpen te wezen, en heeft er veel zin in om de zomer cursussen van komend jaar te organiseren.

Hajo

Hajo is met zijn 19 jaar het jongste lid van de ZP-Commissie. Ookal is dit nog maar het tweede jaar waarin hij actief is bij Yeti, toch heeft hij al zijn plekje veroverd. Naast de ZP draagt hij namelijk bij Yeti ook zijn steentje bij in de clubkampioenschap- en de wintersportcommissie. Binnen Yeti staat hij bekend als een echte beunhaas. Dat is misschien ook niet zo gek want hij zit nu in zijn tweede jaar werktuigbouwkunde aan de TU Delft.

Hajo begon zijn Alpencarrière toen hij vanuit het kraambed direct in de klimgordel werd gehesen. Niet lang daarna werd hij als kind meegesleept naar de berghut en over de gletsjer heen. Hierna volgden enkele donkere jaren waarin hij niks met de bergsport te maken wilde hebben, totdat zijn liefde voor de bergen weer opbloeide in zijn studententijd bij Yeti. Hier heeft hij zijn C1 gedaan en liggen de C2 en T1 in het verschiet. Samen met zijn vader of zijn SAC/Yeti-vrienden trekt hij erop uit om te gaan ijsklimmen, alpineren en multipitchen in alle mooie gebieden in Europa. Hij heeft erg veel zin in de ZP en hoopt jullie allemaal terug te zien in de bergen of bij een cursus.

Nienke

Is nog even op een groot avontuur…

Aimée

Aimée is onze ASAC’er, pas een jaar lid maar al volop bezig in commissie werk. Ze is overal en nergens opgegroeid en heeft dus op veel plekken een kijkje kunnen nemen in de klim en bergsport wereld. Geinspireerd door de avonturen van haar vader is ze bij de ASAC gaan klimmen. Al helemaal overtuigd door alles wat de SAC en buitensport wereld heeft te bieden heeft ze vorige zomer C1 gedaan en gaat deze winter mee doen met de T1 cursus, super veel zin in! Verder heeft ze ambities om C2 te volgen en vooral heel veel in de bergen te zijn.

Naast het klimmen is ze voornamelijk een trailrunner. Ze heeft vaak al een groote wedstrijd op het oog en zoekt altijd maatjes om die lange kilometers mee door te brengen. Aimée heeft film gestureerd aan de UvA en hoopt dit te combineren met haar buitensport ambities door het maken van documentaires, maar voor nu nog even lekker veel buiten aan het zijn. In de commissie is Aimée druk bezig met de promo’s maken en de website up-to-date houden.