Cursusoverzicht

Kan je al skiën, maar heb je inmiddels genoeg vereiste pistes afgekrast?
Sta jij ook altijd aan de achterkant van de lift jaloers te kijken naar die verse bochten in de vers gevallen sneeuw?
Zie jij ook iedere keer weer prachtige nieuwe lijnen in die bevroren waterval?
Wil jij ook graag tot je knieën door de poeder of juist het ijswater langs je armen je jas in laten lopen?
Dan hebben wij de oplossing voor jou!

De WP-commissie heeft dit jaar weer een fantastisch aanbod voor jou. Als je nog nooit hebt geskied of gesnowboard kun je beginnen met de alpine sneeuwsport 1 (ASS1), waarin je alle basistechnieken leert. Als je alle pistes zonder te vallen af kunt komen, dan kan je door met de alpine sneeuwsport 2 (ASS2) waar je dieper ingaat op de technieken op de piste. Vervolgens kan je door met alpine sneeuwsport 3 (ASS3) hier begint de grondlegging voor off piste skiën, en daarna ben je helemaal klaar voor toerskiën of freeriden! Wij bieden een compleet programma voor mensen die nog helemaal niet kunnen skiën tot en met de ervaren toerskiërs (of splitboarders) en freeriders die zelfstandig op pad willen en misschien zelfs door willen stromen naar de instructeursopleiding.

Voor alle cursussen geldt dat ze alleen door kunnen gaan bij voldoende animo. Ben je enthousiast en wil je je opgeven voor een cursus? Vraag dan vooral zelf ook in je omgeving rond wie nog meer interesse hebben en geef je samen op! Mocht een cursus meer aanmeldingen dan plekken hebben, dan krijgen SAC-leden voorrang.

Alle cursussen zijn 6 dagen, van zondag tot en met vrijdag. De zaterdagen zijn bedoeld voor aankomst en vertrek, overnachting op de zaterdag voor de cursus en van vrijdag op zaterdag na de cursus zit dan ook bij de cursusprijs inbegrepen. De prijs is exclusief: vervoer, materiaalhuur, WePowder modules en eventuele liftpas.

Cursus (course)

Data (dates)

Prijs (price)

ASS1 (beginner) 2-7 feb (snowboard)
9-14 feb (ski)

ASS2 (intermediate)

9-14 feb (snowboard)
9-14 feb (ski)
16-21 feb (ski)
ASS3 (advanced piste/off-piste) 2-7 feb
Freeride 1 2-7 feb €530
Freeride 2 9-14 feb €650
Hike to Ride basis (T1) 9-14 feb
Hike to Ride gevorderd (T2) 2-7 feb
Hike to Ride vergevorderd (T3) Stuur een mailtje voor meer info
IJsklimcursus 4 – 11 jan
(Großkirchenheim)
IJsklimtoerenweek 2-7 feb €350
INSCHRIJVEN RAB NSAC WP 2025

Let op: Nadat de officiële inschrijvingen zijn gesloten kan je je nog inschrijven, maar er vervallen dan wel een aantal rechten, zoals dat studenten/SAC-leden voorrang hebben op niet-studenten/SAC-leden. Check de voorwaarden pagina voor de details en wees op tijd.

Belangrijk: Deze prijzen zijn een indicatie. We behouden altijd het recht om de prijzen aan te passen zodat we een sluitende begroting krijgen. Hier krijg je indien je je hebt ingeschreven uiteraard bericht over voor aanvang , dan heb je het recht om eventueel toch te besluiten niet mee te gaan.

* Deze prijzen zijn inclusief: onderdak, eten, gids/instructeur. Deze prijzen zijn exclusief: vervoer, materiaalhuur, WePowder modules en eventuele liftpas.