Wat wordt er van mij verwacht ?

De NSAC streeft naar een hoog opleidingsniveau binnen het winterprogramma en daarom wordt er voorkeur gegeven aan studenten die:

• actief studentenlid zijn van een Studenten Alpen Club
  • de ambitie hebben om verder in het (winter-)alpinisme te gaan en misschien zelfs om ooit zelf cursussen te gaan leiden
  • zonder te vallen, al carvend alle pistes (ook zwart) af kunnen
  • fysiek behoorlijk wat aan kunnen, m.a.w. een goede conditie hebben

• Niet leden mogen zich nu ook inschrjven. Niet leden betalen wel een toeslag van €30.

Indelingsdag

De indelingsdag van zaterdag 21 januari 2017 is geannuleerd!

De indelingsdag zal in het teken staan van het beoordelen van de ski-/boardtechniek, conditie en motivatie van de deelnemers. Ook is het een mooie gelegenheid om je mede-cursisten en instructeurs te leren kennen. Op de dag zal er een lawinekunde-lezing gegeven worden en zal er uitleg gegeven worden over het te gebruiken materiaal. Ook zal er een conditie test plaatsvinden.
De ijsklimmers hoeven vanzelfsprekend geen ski-/boardtechniek te laten zien, maar krijgen een aparte indelingsdag. Op deze dag zullen zij hoogstwaarschijnlijk gaan drytoolen bij Monte Cervino of Olympus. Meer informatie volgt hierover.
Deelname aan de indelingsdag is verplicht om aanspraak te kunnen maken op een plaats in het cursusprogramma. Mocht je onverhoopt toch niet aanwezig kunnen zijn, neem dan contact op met wp@nsac.alpenclub.nl.

Inschrijvingen zijn nog niet geopend

Let op: Ijsklimcursus, Off-piste basis en T2 cursussen zijn vol! Inschrijvers komen nu op de reservelijst.

Als het goed is ben je na het lezen van dit alles enthousiast geworden en wil je je inschrijven! Dat kan vanaf nu en doe je op de volgende manier:

Je inschrijving is compleet wanneer je:
  • Je online het inschrijvingsformulier hebt ingevuld hebt en akkoord gegaan bent met de Algemene Voorwaarden. (op de indelingsdag zal je deze moeten ondertekenen!)
  • De Aanbetaling* van €100,- binnen 2 weken na inschrijving en uiterlijk 22 januari 2017 hebt overgemaakt op rekening NL67INGB0004954253 t.n.v. NSAC te Utrecht.

Je inschrijving voor de cursus wordt definitief wanneer je op de Indelingsdag aan de ingangseisen voor je cursus voldoet. De ingangseisen staan vermeld in de uitgebreide cursusomschrijvingen bij het cursusoverzicht. Deelname aan de indelingsdag is verplicht.

Niet-studenten betalen een solidaritetisbijdrage van €75,-.

Niet leden betalen een toeslag van €30,-.

Wanneer je last minute annuleert, dien jezelf een gepaste vervanger te zoeken. Wil je niet het rsico oplopen dat dit niet lukt als je annuleert, dan dien je zelf een annulerngsverzekering af te sluiten.

*NB: De aanbetaling is inclusief de kosten voor deelname aan de indelingsdag. Wanneer je niet ingedeeld wordt, wordt het resterende bedrag gerestitueerd.

Materiaal

De NSAC verhuurt veiligheidsmateriaal en nog ander materiaal als sneeuwschoenen. Bij de ESAC kunnen ski’s worden gehuurd.

Zie Materiaal