Servercommissie

De servercommissie zorgt ervoor dat de sites op het alpenclub.nl domein gehost worden, en dat de mail werkt. Complete sac-sites zoals die van de TSAC, en makkelijk te beheren WordPress sites zoals bots.alpenclub.nl staan op deze server.

De taak van de servercommissie is om te zorgen dat de sites gehost worden. Elke sac is zelf verantwoordelijk voor de technische werking van de sites. Omdat we met Docker werken, kan iedere site de software gebruiken die zij prefereren. In de meeste gevallen zal dit neerkomen op nginx, php en MariaDB. We draaien Mailman in aparte containers, waardoor ze per sac gescheiden zijn en een eigen hoofdwachtwoord hebben. Het hoofduitgangspunt is het faciliteren, niet bouwen van sites.

Commissiesites

Voorbeelden: bots.alpenclub.nlnskb.alpenclub.nl

Elke commissie die een intersacciale activiteit organiseert kan een eigen site aanvragen bij de Servercommissie. Deze site draait dan in een WordPress Multisiteinstallatie. Het voordeel hiervan, is dat je niet nodig is over technische kennis te beschikken om een site te kunnen bouwen. Dit is echter niet verplicht, als je iets anders wil kan je dat zelf aandragen.

alpenclub.nl

De domeinnaam alpenclub.nl is eigendom van de NSAC en het doel ervan is het genereren van blijheid van de sacs. Het is niet verplicht om een site te hosten op de server van de NSAC, je kan ook je eigen server gebruiken. Neem contact met ons op hierover.

De servercommissie bestaat op dit moment uit:

• Richard Brinkman (TSAC)
  • Gabriël Bijleveld (S.V.A.C. Yeti)

De servercommissie is te bereiken op server@nsac.alpenclub.nl

Uptime SAC’s

Check hieronder de status van de verschillende SAC pagina’s.