De XSAC

Student af? Aan het werk? Gezin? Kinderen de deur uit? Voor iedereen die ‘vroeger’ bij de NSAC of een van de SAC’s geklommen heeft is er de XSAC, de Ex Studenten Alpen Club. Wat houdt dat in?

De XSAC is zo’n 20 jaar geleden ontstaan door een groepje oud klimmers die het leuk vonden om af en toe contact te houden.

Najaarsreunie
De belangrijkste activiteit van de XSAC is een jaarlijkse najaarsreünie. Je ontmoet er oud-leden van Studenten Alpenclubs, luistert naar boeiende lezingen over expedities of klimmen en dat alles onder het genot van een hapje en een drankje. De afgelopen jaren kwamen er pakweg 75 oud SAC-leden bij elkaar. De najaarsreunie is meestal eind november/begin december. De locatie is Het Beauforthuis bij Zeist.

Andere activiteiten
Af en toe zijn er ook andere activiteiten, soms georganiseerd door het bestuur, soms door leden. Van een keer klimmen op de muur tot wandelen, fietsen, kanovaren of een andere outdoor-activiteit. Wie zin heeft sluit aan, de sfeer is altijd heel ontspannen.

Voor wie?
De XSAC staat open voor iedereen die lid is geweest van een Studenten Alpen Club (SAC) in het land. Dus of je nou ex-USAC’er, GSAC’er, ESAC’er of wat dan ook bent. De leeftijd varieert van net afgestudeerd tot al ver na je pensioen, van 35 tot 85. Dat klinkt misschien raar, maar is juist ook heel leuk, want iedereen deelt dezelfde passie voor de bergen en heeft mooie verhalen over beklimmingen, spannende tochten of leuke weekendjes klimmen.

Lid worden van de XSAC of meer weten?
Het lidmaatschap van de XSAC kost slechts € 15,- per jaar. Heb je vragen? Wil je een keer komen kijken? Of wil je eerst wat meer weten? Mail naar xstudentenalpenclub@gmail.com.Je bent van harte welkom, we horen graag van je. En vergeet niet je oude klimaatjes op te trommelen, dan wordt het nog gezelliger.