het NSAC winterprogramma

LET OP! Momenteel worden de pagina’s van het WP up-to-date gemaakt! Hierdoor kan er nog onjuiste informatie tussen staan. Onze excuses voor het ongemak.

Ha wintersporter,

Leuk dat je interesse hebt in het NSAC winterprogramma! Na het succes van afgelopen winter wordt er nu voorzichtig aan gekeken naar het programma van volgend jaar. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten, we gaan volgend jaar van 13 februari tot en met 6 maart naar le Lauzet. Gelegen tegen de noordelijke grens van de Ecrins is het een klein en nietszeggend gehuchtje, maar misschien dat namen als La Grave (!!!!), Serre Chevalier, de col du Lauteret en de col du Galibier je meer zeggen. Een geweldig gebied met eindeloze mogelijkheden voor zowel beginners als ver ver ver gevorderden.
De rest van de informatie over het WP is van vorig jaar, maar kijk gerust even rond. Het grootste deel van de structuur zal onveranderd blijven, dus je kan alvast wegdromen bij de cursus die je wilt gaan volgen. Mocht je een brandende vraag hebben en echt niet even willen wachten, dan kan je ons altijd een mailtje sturen op wp@nsac.alpenclub.nl.

Het RAB NSAC WinterProgramma
Elk jaar organiseert de NSAC het Winterprogramma, bestaande uit meerdere cursussen variërend in niveau van beginners tot vergevorderden en van ijsklimmen tot toerskiën en freeriden. De toerski- en freeridecursussen zijn gericht op degenen die al kunnen skiën of boarden, maar graag offpiste willen en de ambitie hebben, op het niveau van de betreffende cursus, zelfstandig tochten te maken en misschien zelfs uiteindelijk te gaan leiden.
De ijsklimcursussen zijn gericht op diegenen die al in de zomer alpineren, maar nu ook de stap willen maken naar het winteralpinisme.
Of je nou skiër, snowboarder, ijsklimmer of winteralpinist bent of wilt worden, liever toert of liever freeride, er is een perfecte cursus voor jou!

Dit jaar zal de NSAC weer een mooi chalet in de Alpen als uitvalsbasis hebben waar alle gevorderde cursussen zullen worden aangeboden.
Daarnaast zal er een ijsklimcursus zijn in Heiligenblut!

Wil je een weekje gratis in het NSAC winter chalet in de Ecrins verblijven en eeuwige dank krijgen van de deelnemers en instructeurs? We zoeken vrijwilligers voor de kookploeg! Laat het ons weten via wp@nsac.alpenclub.nl

Als jij wilt beginnen of doorgaan met winteralpinisme aarzel dan niet om contact op te nemen met de WP-commissie en schrijf je hier voor een onvergetelijke wintercursus!